Jak se nám jezdí s ID.Buzzem
Když se o něčem řekne, že je to na baterky, nevěští to zpravidla nic dobrého. Pokud bychom měli tuto populární frázi použít v kontextu nového Wolksvagen ID Buzze, dostaneme se do naprosto opačného spektra emocí. Nové ID je vůz designově inspirovaný minulostí, vyrobený v souladu s nejnovějšími technologiemi, který se v budoucnosti rozhodně neztratí. Ostatně stejně jako všechny jeho předchůdci a současní kolegové ze stáje Volkswagen užitkových vozů.
To, že “Téčka” od Volkswagenu jsou zkrátka kult, nemůže popřít asi nikdo kdo má jen trochu potuchy o jaká auta se jedná. Jednotlivé generace mají husté řady příznivců. Máme tu čtyřkaře, trojkaře, dvojkaře, ale i fanoušky novějších verzí, které zatím prověřuje čas a ukáže se, zda se zařadí vedle legend silničního provozu, které symbolizují svobodu v pohybu, což je mimochodem i náš slogan v Direct auto. Zde padne jako ulitý. Ať jedete s rodinou na dovolenou Caravellou, vyzvedáváte delegaci Multivanem na letišti, jedete na kšeft s kapelou v Transporteru nebo se probouzíte v Californii u břehů Atlantiku víte, že tohle auto má vliv na to, jak se na daném místě v daný okamžik cítíte. Pro “Téčka” je pocit svobody zkrátka naprosto inherentní.
První co člověka u ID.Buzze zaujme je samozřejmě design. Každý kovaný “Téčkař” vidí na první dobrou, že ze všech generací zde otisk zanechala “hipísácká" dvojka. Nebál bych se tvrdit, že se jedná o reinkarnaci. Jak je známo reinkarnace znamená, že se duše po smrti těla znovu probudí k životu v jiném těle, či jako nějaká jiná forma života. To u Buzze doopravdy platí. Je zde cítit přítomnost duše T2 a elektro je trochu jiná forma života. Celkově je milé vidět, že T2 zde slouží jako inspirace, která je posunutá o krok dále, citlivě laděná do nadčasových křivek, které prvoplánově nekopírují současně trendy, ale působí nadčasově, reinkarnace jak se patří. Také jsem rád, že se Volkswagen v tomto ohledu poučil ze svých minulých chyb, které nastaly u pokusu o znovuoživení legendárního “Brouka”, kde mne spíš napadá přirovnání k vykrádání hrobů, nebo filmové zombie tématice.
Citlivě laděný je i interiér, který barevně kopíruje křivky exteriéru. Jednoduchost, vkus a pohodlí, to je trojice vlastností kterou je interiér definován. K pocitu pohodlí přispívá fakt, že sedíte, jak je u “busíků” zvykem, trochu výše a máte perfektní výhled kolem sebe, i když na sloupky vertikálně ohraničující přední sklo je potřeba si chvíli zvykat. Celý interiér je skvěle prosvětlený. Vše se ovládá pomocí dotykového 13'' dislaye, řadící “páčka” je umístěna vedle volantu, poměrně příjemně se ovládá. Celkově je uvnitř vozu prostoru na rozdávání. Posádka se při balení na dovolenou může jak se patří rozšoupnout. ID.Buzz uveze pět dospělých a na zavazadla zbývá celých 1 125 litrů. Po celém voze najdete spoustu vychytávek, jako jsou zásuvky na USB-C, hned vedle volantu je kapsička na telefon s indukčním nabíjením.
A jak to jezdí? Vzhledem ke kapacitě baterie 77 KW a naprosto tichému chodu elektromotoru máte pocit, že plujete. Odpružení si hravě poradí s kdejakou nerovností a pár decentních futuristických prvků interiéru vám navodí pocit, že skutečně řídíte koráb z budoucnosti, nicméně vzhledem ke vkusnému pojetí máte pocit, že ta budoucnost dopadla jaksi lépe než se čekalo. Co vás může trochu potrápit je klasický neduh elektromobility a to je dojezd. Inzerovaný dojezd na plné nabití je 423 km. Stačí ale trochu spěchu na dálnici a inzerované číslo může rapidně klesnout. Holt všechno má nějaký ten mínus. Dokážu si představit, že pokud by mi tento sympaťák říkal pane, byl bych ochoten tento fakt svorně přijmout. A shrnutí celé zkušenosti s Volkswagen ID.Buzz v jedné větě? “Nic není dokonalé, ale tohle se doopravdy povedlo.“
Tým Direct auto